tooperative.jpg

شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان تهران

  • تاریخ انتشار : 22 دی 1400
  • دسته بندی : اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، پروانه رضایی بختیاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در آئین تجلیل از تعاونیهای برتر استان تهران و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی اظهار داشت: همه ساله از تاریخ 13 لغایت 19 شهریور با عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است تا در این هفته بتوان توانمندیهای بخش تعاون و تلاشها و مسایل این بخش اقتصادی و اجتماعی را به جامعه معرفی و چالشهای پیشرو را منصفانه نقد نمود.

وی افزود: 19 هزار تعاونی در بخش مسکن ، صنعت ، کشاورزی و خدمات در استان تهران واقع شده است که میزان صادرات آنها در سال 1398-1399 ، 19 درصد و در سال 1400  ، 15 دردصد افزایش داشته است .

وی تاکید نمود: بخش تعاون در صورتی که در مسیر سالم فعالیت نماید و ابزار نظارتی، حمایتی و هدایتی آن درست عمل کند از محدودیتها و مشکلات محفوظ و مصون خواهد بود. تعاونیها به دلیل توجه به مشکلات جامعه محلی، توسعه روستایی و کشاورزی، تامین خدمات اجتماعی، توسعه کارآفرینی و اشتغال، کاهش فقر، افزایش سرمایه اجتماعی و تولید کالاهای عمومی و زیر ساخت در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه گفت: تعاونیها از جنبه اجتماعی نیز مکتب و عرصه مناسبی برای تمرین کار گروهی و مشارکت اجتماعی هستند.

وی در خاتمه بیان داشت: نکته قابل توجه آن است که شانزدهمین جشنواره ملی تعاونیهای برتر با استفاده مدل رقابت المپیادی و الگوی امتیازی از طریق سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور برگزار شده است.

قاسمی فرزاد مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران در این جشنواره ضمن تبریک هفته تعاون با اشاره به اهمیت تعاون در قرآن؛  آیه شریفه وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى و در اصل44 قانون اساسی گفت : مقام معظم رهبری همواره به نقش تعاونیها در اقتصاد و گسترش تولید و اشتغال تاکید دارند و بسیاری از وظایف دولتی بایستی برون سپاری و به بخش تعاونی سپرده شود.

وی با تاکید بر اصل 44 از تعاونی ها خواست تا با جدیت تمام برای اجرایی نمودن آن تلاش کنند.

وی از تعاونی ها خواست تا با ارائه پیشنهادات خود فعالیت تعاونگران را تسهیل کنند تا جامعه پیش از پیش به سمت تعاونی شدن پیش رود .

وی در خاتمه سخنانش از تلاشهای مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تشکر کرد.

در نهایت از میان تعاونی های راه یافته به مرحله نهایی 3شرکت تعاونی به عنوان تعاونی برتر و 3 شرکت تعاونی به عنوان تعاونی شایسته تقدیر استان و 2 تعاونی بعنوان تعاونی شایسته تقدیر ملی به شرح جدول ذیل انتخاب  گردید.

این مراسم با اهدا لوح و تندیس از منتخبین تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

اخبار